هروئین
 
اس ام اس و مطالب جالب
تاخدابنده نوازست به خلقم چه نيازميكشم نازه يكي تا به همه نازكنم!
 
 

نام هرویین از واژه یونانی هیرو Hiro به معنی قهرمان گرفته شده است . در این فرایند از یك كیلوگرم مرفین حدود 900 گرم هرویین به دست می‌آمد كه به آن دی استیل مرفین نیزگفته می‌شود. هرویین برای اولین بار به عنوان داروی ترك اعتیاد به تریاك پا به عرصه وجود گذاشت . پزشكان آن زمان نمی‌دانستند كه چه اشتباه بزرگی را مرتكب شده‌اند و چه ماده خطرناكی را به عنوان دارو به بازار عرضه كرده‌اند. تصور پزشكان بر این بود كه كه با مصرف هرویین و جایگزینی آن با تریاك می‌توان اعتیاد به تریاك را درمان كرد و سپس مصرف هرویین را می‌توان به راحتی قطع كرد اما مصرف كنندگان تریاك با مصرف هرویین از چاله در می‌آمدند و به چاهی عمیق می‌افتادند كه بیرون آمدن از آن به مراتب سخت تر بود و این آغازی بود برای ظهور گسترده ترین و مخرب‌ترین نوع اعتیاد كه در جای جای كره خاكی قربانی گرفته و می‌گیرد و شعله‌های ویرانگر آن هنوز زبانه می‌كشد.


این وضعیت یعنی تجویز هرویین توسط پزشكان برای ترك اعتیاد تا اواخر قرن بیستم ادامه داشت تا جایی كه در دهه 1960 میلادی پزشكان شهر لندن بیش از 500 كیلوگرم هرویین به بیماران خود تجویز كردند.
شاید تصور بر این باشد كه هرچه پزشكان می‌گویند و هردارویی كه تجویز می‌كنند بدون نقص و اشتباه است ، اما آن گونه كه تاریخ نشان می‌دهد علم پزشكی خصوصاً در مسئله بیماری اعتیاد دچار اشتباهات فاحشی شده است و تولید و عرضه داروهای ترك اعتیاد توسط پزشكان نه تنها كمكی به حل مسئله نكرده است بلكه باعث تخریب بیشتر و حاد شدن مسئله درمان بیماری اعتیاد شده است و داستان داروهای ترك اعتیاد هنوز هم به همین شكل اما در قالب داروهای دیگر ادامه دارد.


در اواخر قرن بیستم با مشخص شدن عوارض ناشی از مصرف هرویین و نه تنها ناكارآمدی آن بلكه تخریب وحشتناك آن ، تجویز آن برای درمان یا ترك اعتیاد كنار گذاشته شد اما دیگر دیر شده بود و هرویین به عنوان یك ماده مخدر قوی و ویرانگر به همه جا رسوخ كرده بود. اكنون بعد از گذشت سالها هنوز هم در فرهنگ عامیانه اعتیاد و مواد مخدر از زبان مصرف كنندگان هرویین شنیده می‌شود كه ما برای ترك اعتیاد به تریاك هرویین مصرف كردیم ، به ما گفتند اگر چند روزی هرویین مصرف كنید راحت تر می‌توانید اعتیادتان را ترك كنید.


هرویین اصل یا لابراتواری كه هنوز هم به صورت قاچاق تولید می‌شود پودری سفیدرنگ است اما هرویین‌هایی كه به هرویین خیابانی شهرت دارند كرم رنگ و بعضاً قهوه‌ای روشن هستند. این ماده به صورت مصرف كشیدنی با زرورق ، استنشاقی و تزریق وریدی مصرف می‌شود.


هرویین‌هایی كه در حال حاضر در بازار قاچاق كشور ما وجود دارند ، طی آزمایش‌های به عمل آمده مشخص شده است كه بیش از 90 درصد تركیبات آن تركیبی عجیب و غریب از انواع قرص‌های روان گردان شامل خواب آور، ضد افسردگی ، آرامبخش و غیره است و كمتر از 10 درصد آن هرویین خالص است و بهتر است به آن قرصئین گفته شود تا هرویین. این نوع هرویین باعث چرت شدید می‌شود و مصرف كننده آن پس از مصرف در وضعیتی قرار می‌گیرد كه مشاعر آن تقریباً از كار می‌افتد در حالیكه تخریب هرویین خالص در این حد و اندازه نیست.


نشئگی هرویین در مقایسه با تریاك از دوام ، ماندگاری و طول عمر كمتری برخوردار است . مصرف كنندگان هرویین تنها چند دقیقه و حتی در روش تزریق پس از چند ثانیه به اوج نشئگی می‌رسند اما باگذشت یكی دوساعت دوباره سطح نشئگی پایین می‌آید و مصرف كننده خمار می‌شود و باید دوباره مصرف كند به همین دلیل مصرف كنندگان هرویین عمدتاً از ادامه روند زندگی عادی عاجز هستند و تمامی وقت خود را صرف تهیه و مصرف هرویین می‌كنند و زندگی آنها به سرعت از هم می پاشد و سر از بیغوله‌ها در می‌آورند در حالیكه مصرف كنندگان تریاك به دلیل بالا بودن مدت ماندگاری و دوام نشئگی آن قادر هستند در طول شبانه روز به زندگی و امورات خود رسیدگی كنند و مشكلات آنها به هیچ وجه قابل مقایسه با مصرف كنندگان هرویین نیست.


ظاهراً تأثیر هرویین بر روی گیرنده‌های مرفین بدن به گونه‌ای است كه خیلی سریع جذب آنها می شود و همین‌طور اثر تخریبی آن روی سیستم تولیدكننده مواد شبه افیونی جسم و سیستم ضد درد ، بیشتر و سریع‌تر از سایر مواد مخدر است و در مدت كوتاهی این سیستم را در جسم انسان از كار می‌اندازد و مصرف كننده آن خیلی زود به مصرف آن اعتیاد پیدا می كند.


شایان ذكر است در حال حاضر مواد مخدر جدید شامل كرك و شیشه یا آیس یا كریستال گوی سبقت را در تخریب از هرویین ربوده‌اند و بلایی بر سر مصرف كننده می‌آورند كه هرویین با آن قدرت وحشتناك نمی‌تواند بیاورد و بسیاری از مصرف كنندگان هرویین به مصرف كرك روی آورده‌اند. روش درمانی كنگره 60 در مورد مصرف‌كنندگان هرویین تاكنون كاملاً موفق بوده است و در حال حاضر مصرف كنندگان هرویین كه توانسته‌اند اعتیاد خود را به این ماده مخدر در كنگره 60 كاملاً درمان كنند تعدادشان بسیار است. در كنگره 60 طول درمان اعتیاد به هرویین 11 ماه است زیرا در این مدت سیستم تولیدكننده مواد شبه افیونی و ضد درد كاملاً راه‌اندازی می‌شود.


نویسنده:محمدحسین سرداری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 23:34 :: توسط : محمدحسين سرداري

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید.
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اس ام اس و آدرس 2ror.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

باتشکر .






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 336
بازدید کل : 21716
تعداد مطالب : 117
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1