الکل
 
اس ام اس و مطالب جالب
تاخدابنده نوازست به خلقم چه نيازميكشم نازه يكي تا به همه نازكنم!
 
 

الكل به عنوان داروی اعتیاد آور، قدرت ایجاد وابستگی جسمی و روانی را دارد.

سوء استفاده بشر و رنگ و لعاب دادن به این ماده، تخریب های شدیدی را در جسم و روان فرد به جا میگذارد.

 

در واقع فقط تخریب تخریب و تخریب

 

 

از جمله اثرات الكل افزایش خواب و گشاد شدن عروق است و به عنوان منبع انرژی زا استفاده می شود. در دردهای بسیار شدید مانند دردهای سرطانی یا تخفیف اسپاسم های شدید عضلانی موثر است. همچنین به صورت بخار در ماسكهای اكسیژن برای افرادی كه دچار برخی ناراحتی های آسم، ریوی و اختلالات تنفسی هستند، استفاده می شود. همراه با مرفین در اعمال جراحی قلب باز و نیز در ضد عفونی و پانسمان جراحات مختلف پوست به كار می رود.
از نامهای خیابانی الكل می توان Booze (مشروب خواری ، میگساری)، Sauce (سوس، ترشی) و Juice (عصاره، شربت) را ذكر كرد.

اثر اصلی و عمده كوتاه مدت الكل بر سیستم اعصاب مركزی است و به عنوان خواب آور یا بی حس كننده عمل می كند. علاوه بر آن، اثراتی در هوشیاری فرد و اعمال و وظایف دستگاه مغز و اعصاب دارد. به طور كلی اثر الكل بستگی به میزان نوشیدن، اندازه، وزن بدن وضعیت سلامت جسمی و روحی فرد مصرف كننده، تجربیات فرد از جمله درجه تحمل و وابستگی، خلق و خوی و درجه خلوص نوشیدنی محتوی الكل دارد.

مصرف نوشابه های الكلی در ابتدا موجب نوعی آرامش و رها شدن از قیودات و سرخوشی زیاد می گردد، ولی پس از مدتی اثرات واقعی آن از جمله ناهماهنگی در حركات عضلات (آتاكسی)، اختلال در قضاوت، آسیب اعمال حركتی و مهارتی، كندی واكنش و فعالیت دماغی و فكری تشدید حالت تهاجمی و پرخاشگری، تلوتلو خوردن، درهم و بر هم حرف زدن، سوزش قلب، پرحرفی، دوتا دیدن اشیا و افراد، گیج، گر گرفتگی ، كرختی و بی حسی اعضای بدن و افزایش ادرار می باشد.

مصرف الكل حتی مصرف كم آن به خصوص اگر همراه با دیگر مواد اعتیاد آور باشد به مهارت رانندگی صدمه و آسیب می رساند. پس از 8 تا 12 ساعت كه از مصرف زیاد آن بگذرد، سردرد، تهوع، لرزش و استفراغ ایجاد می شود. مصرف خیلی زیاد آن ممكن است موجب فلج شدن فعالیتهای مغزی و دستگاه تنفسی و در نتیجه مرگ می گردد. به طور كلی این اثرات چنانچه همراه با مصرف آرام بخشها و دیگر داروهای تضعیف كننده باشد، تشدید می گردد. مصرف زیاد آن همراه با داروهای ضد افسردگی از جمله بار بیتوریك ها اغلب ممكن است، موجب مرگ فرد گردد. مصرف منظم و مستمر حداقل 4 بار نوشابه های الكلی در روز ممكن است در بلند مدت و به تدریج موجب آسیب كبد، مغز، قلب، و دیگر اعضای بدن گردد. مصرف مداوم نوشابه های الكلی موجب سایروز كبدی، پانكریت و اختلالات كیسه صفرا، ناراحتی های گوارشی، زخم معده و اثنی عشر، گاستریت و برخی از سرطانها در دستگاه جهاز هاضمه می گردد. نقشهای دستگاه عصبی از جمله نارسایی های اعمال هوشی، حركتی و بی ثباتی هیجانی، كاهش ادراك حسی و سرانجام از دست دادن حافظه و فراموشی، تیرگی بینایی در بیشتر افراد معتاد به الكل دیده می شود. شایع ترین اختلال سیستم عصبی در الكلیسم مزمن، آسیب قرنیه و اعصاب چشم است. آسیب به مغز و ضایعات نسوج مغز، ناراحتی های قلبی از جمله آریتمی و تاكیكاردی از عوارض سوء مصرف است. الكل، رگهای كرونری قلب را كاهش می دهد. این ماده در مردان موجب ضعف قوای جنسی می گردد و قدرت باروری آنان را كاهش می دهد. مصرف مزمن و زیاد مشروبات الكلی موجب اضطراب، عصبانیت و تند خویی، تحریك پذیری دلیریوم، ترمنس و دپرسیون سیستم اعصاب مركزی می گرد. از هم پاشیدگی زندگی خانوادگی، شغل و اجتماعی به طور كلی اعمال ضد اجتماعی و زوال ابعاد شخصیتی در نتیجه ادامه مصرف مشروبات الكلی پدیدار می گردد.

الكل اتانول یكی از داروهای اعتیاد آور محسوب می شود كه به عنوان ماده آرام بخش برای خواص نشاط آور آن مصرف می شود. افزایش مقدار مصرفی آن به منظور ایجاد اثر مطلوب، ممكن است موجب ایجاد تحمل و وابستگی فیزیكی گردد. مصرف كنندگان مزمن یا افراد معتاد به آن ممكن است به مقدار ثابت مشروب بنوشند بدون اینكه مست شوند، در این صورت احتمال دارد كه یك نوع وابستگی جسمی و روانی در آنان به الكل به وجود آید كه قطع مصرف آن، نشانه های ترك را به صورت تحریك پذیری زیاد، تشنج، دلیریوم ترمنس، حالات بی قراری یا عصبانیت، بی خوابی، بد اشتهایی، عرق كردن و استفراغ ظاهر می سازد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 23:47 :: توسط : محمدحسين سرداري

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید.
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اس ام اس و آدرس 2ror.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

باتشکر .






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 329
بازدید کل : 21709
تعداد مطالب : 117
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1